Jobb, mint a Kinder tejszelet!

Eredetileg úgy képzeltem el, hogy azt a címet adom ennek az írásnak, és receptnek, hogy ‘Készíts otthon Kinder tejszeletet!’. Aztán rájöttem a netet böngészve, hogy ezt megtették már előttem jópáran. De én nem egy újabb receptet akartam, hanem pontosan tudtam, mit akarok. Ezeket mind:

  • hasonlítson az eredetihez

kinder

  • ne legyen benne tejtermék és gabonaféle
  • gyorsan meglegyen, nem érünk rá laca-facázni! (Az hozzátartozik a történethez, hogy a krémben kesudió van, amit egy jó 6 órán át előzőleg be kell áztatni vízbe, hogy jól felpuhuljon!)

Úgyhogy előkaptam fejemből a villámgyors piskóta receptet és nyersvegánék legjobb tortakrémjét és kész is voltam. Kb. 30 perc a végéig. De csak azért, mert ebben már 10 perces teraszon való hűtés is benne van 🙂

Férj is – mint legnagyobb Kind – bevágott belőle vagy 4 szeletet. Először ízlelgette, ízlelgette, nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e neki vagy sem. Aztán hümmögött, sorra vette a szeleteket. Végül ezt mondta:

– Neeee, ez egyáltalán nem olyan, mint a Kinder szelet. Nem, nem. Ez sokkal jobb annál! 🙂

Szóval, íme a recept, aztán fotódokumentálása:

Piskóta:

  • 6 tojás
  • 40 g méz
  • 15 dkg darált mag (nálam most 10 dkg mandula és 5 dkg gesztenyeliszt)
  • 20 g kakaópor
  • 2 csipet szódabikarbóna, rá 2 nyomás citrom
  • 1 csipet só

Mindent összekeverünk, szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és 170 fokra előmelegített sütőben max. 15 percet sütjük és figyeljük, ne égjen meg. Ha kész, gyorsan kihűtjük, én a teraszon.

Krém:

Amíg készül a piskóta, elkészítjük a krémet.

Hozzávalók:

  • másfél bögre kesudió (5-6 órára vízbe áztatva, majd a vizet leöntve róla)
  • 1/2 nagy citrom leve (vagy egész kicsi)
  • 1/3 bögre kókuszolaj vagy zsír (zsírt 40 mp-re 600 W-os mikróba tesszük és folyós lesz)
  • 1/3 bögre méz
  • 1 vaníliarúd kikapart bele vagy Bourbon vaníliából ey lapos kiskanálnyi

A hozzávalókat turmixoljuk. Sorrend: kesu+citrom. Majd hozzá az olaj és a méz, végül a vanília. Egészen addig kell turmixolni, míg már nem lesz darabos a krém, hanem szép selymes lesz. Aztán be lehet tenni a hűtőbe egy kicsikét, hogy szilárduljon. Ha bent hagyja az ember, az sem baj, mert a kókuszzsírtól még jobban összeáll.

Az utolsó felvonás: összeállítjuk a szeleteket.

Függöny fel: gyerekek (és apuka) megszállják, imádják és már el is fogyott! 🙂

A képek:

Picture 187

Picture 188

Picture 190

Picture 189

Picture 191

Picture 192

Picture 196

Picture 199

Picture 200

Jó étvágyat! 🙂

További receptekért katt IDE!

Hozzászólás